dinsdag 10 juli 2012

De quilttop in wording waarvan ik  foto's liet zien in mijn eerste bericht, is nu af. Ben hem nu aan het quilten. Het is een echte restverwerking: zelfs voor de achterkant had ik nog een coupon van een leuke zomerse gordijnstof liggen. Alleen fiberfill had ik niet genoeg.


Natuurlijk heb ik nog enkele (vele!) UFO's liggen.
Afgelopen winter heb ik een cursus gedaan bij Quiltuniversity : Working in series. 
Als basispatroon heb ik een islamitische tegel genomen en daar 5 variaties op gemaakt. De eerste tegel is nu klaar (de top alleen!). De andere vijf maak ik nu ook verder af. Later zal ik die ook op deze blog zetten.





2 opmerkingen:

  1. Hoi, Josée.
    Een erg leuke quilt is dit, prachtig van kleur, en mooi blokpatroontje!
    DeIslamitische tegel is heel apaprt. Eeen soort kaleidoscoop? Worden de blokkek alllemaal verschillend?
    gr. Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, deze heb ik net getekend maar als quiltje is ie heel mooi geworden! Hoe verwerk jij de lijnen tussen de stukken? Applicueer je de stukjes of leg je biaisband over de stukjes (als glas in lood). Ben heel benieuwd! Het is mijn grote droom om eens een mooie grote quilt te maken van 1 soort tegel, als een arabische tegewand dus. Soort Alhambra stijl. Groetjes,
    Marianna Bergkamp

    BeantwoordenVerwijderen